מי רוצה לגור ליד שמאלני?

ואן-דר-גראף אחותך עשתה היום מעשה שלא יסולח: היא שלחה אותי לקרוא את הטקסט הזה של יעל משאלי. לפני שאתם לוחצים על הקישור, אני מבקש להסיר ממני כל אחריות על הנזק הנגרם לכם כתוצאה מקריאת הדברים.

אלו מכם שעשו בחוכמה ולא לחצו על הקישור בוודאי שואלים עצמם מה כבר יכול להיות כל כך נורא במאמר דעה של יעל משאלי. כלומר, יחסית לשאר התוכן של "טמקא מתנחליםיהדות". אולי יעזור אם אומר לכם מה כותרת המאמר: "אז מי רוצה שכן ערבי?" לא, זה לא מספיק. אולי כדאי להביא את ההגדרה של משאלי ל"ערבים": ""ערבים" במובן הרחב יותר של המושג. במובן של גויים, של לא-יהודים." לא, עדיין אין כאן שום דבר מפתיע. בואו ננסה את זה: "אנחנו לא רוצים לגור בין אנשים שהחזון הציוני לא חשב עליהם כתשתית המדינה היהודית." הו-הו! החזון הציוני! עדיין לא מספיק? טוב, טוב. הנה: בנוגע לשאלה "בשביל מה ובשביל מה הקמנו את המדינה הזו?" מציינת משאלי ש"הרבה אנשים בין גדרה לחדרה מנסחים את תשובתם מדי בוקר ממש, כשהם מאכילים ומשקים ומטפחים את המסתננים מכל העולם להגיע הנה". מרגישים את תחושת המחנק הזו?

כי על פי הרציונל של משאלי, הבעיה היא לא רק ה"גויים", אלא גם אלו שנותנים לגיטימציה לשהותם כאן. כי אם השמאלנים, שלא לדבר על הפוסט-ציונים, "מאכילים ומשקים ומטפחים את המסתננים", ואם אנחנו לא רוצים את המסתננים בקרבתנו, הרי שגם את השמאלנים איננו רוצים בקרבתנו. גם השמאלנים הפוסט-ציוניים, הלא, אינם בין אותם אנשים ש"החזון הציוני חשב עליהם כתשתית המדינה היהודית".

כי הדרך מ"אל תשכירו נדל"ן לערבים" (במשמעות הרחבה של המילה) ועד ל"אל תמכרו נדל"ן לשמאלנים" היא מאוד קצרה – לך תדע למי ישכיר השמאלני הזה את הנכס שלו? בסוף תגרום לפגיעה בצביון היהודי של מדינת ישראל!

כי ברגע שאנחנו מסכימים ששוויון אינו ערך, אין שום מגבלה על מי יכלל בצד ש"שווה פחות".

12 Replies to “מי רוצה לגור ליד שמאלני?”

  1. ואני תוהה, עד כמה אדם יכול להוליך עצמו בכחש… (אני מתכוון אליך, לא אליה, למרות שגם היא התמכרה להרגל המגונה הזה).

  2. למה אתה כל כך מתפלא על איזו פובליציסטית בשנקל שכותבת בטמקא יהדות? הנה רק אתמול התארח ח"כ אריה אלדד אצל לונדון את קירשנבאום ואמר בפה מלא שהוא לעולם לא ימכור דירה לערבי, גם כאשר מדובר ב"ערבי טוב", למשל סטודנט שלומד רפואה ומצביע רק בעד מפלגות ציוניות.

  3. הדרך מ"אל תשכירו נדל"ן לערבים" (במשמעות הרחבה של המילה) ועד ל"אל תמכרו נדל"ן לשמאלנים" היא מאוד קצרה?
    הדרך לא חשובה. עצם הצעד הראשון הוא סופה של דרך קודמת, דרכה של הציונות.

  4. אכן מטריד, ומטריד אותי מאד כמה המדינה מתמהמהת וחוששת לנקוט עמדה חד משמעית וגורפת נגד מסיתים לאומנים (יהודים או אגב, ערבים).

    אין כל ספק שאנשים רבים לא רוצים שכן ערבי / עובד זר / רוסי / שמאלני / ימני פשיסט. וזכותם לא לרצות. השאלה אם לגיטימי, חוקי ומותר לארגן חרם, במיוחד ע"י בעלי תפקידים בשלטון, נגד אוכלוסיה מסומנת (מתוך אזרחי המדינה). התשובה הברורה היא לא, וכל אדם כזה צריך לעוף הביתה.

    הכי מטריד אותי שהאנשים האלה עיוורים. גם אם נתעלם מהשאלה החוקית והשאלה המוסרית, אם מנתחים את זה מהאינטרס היהודי התועלתני הצר – אותו אחד שלא אוהב ערבים, עדיף לו דווקא כן להשכיר נדל"ן לערבים בעיר, כדי "לקרב אותם" למיינסטרים, מאשר להשאיר אותו בכפר: מבודד, חסר מגע עם יהודים, והולך ונהיה קיצוני.

  5. סירו – קשה לדבר על רצון או חוסר רצון של אנשים בטרמינולוגיה של 'זכות', כי לא ברור מה זאת אומרת שלא 'זכותם לא לרצות'.
    אבל אפשר להגיד שהתופעה של אנשים שבוחרים את שכניהם על בסיס אתני היא מאוד בעייתית, ושצריך להילחם נגדה – בדרכים של חינוך, למשל.

  6. המוטו של יעלי:
    אני לא רוצה עיוור כי אז הכלב יעשה רעש וגם לא חרש כי הוא ישמע מוזיקה על פול ווליום וגם לא אילם כי אז ישעמם לי איתו, בעצם, אני לא רוצה שכנים בכלל ומבטיחה לשנוא מיידית את כל מי שגרים לידי, אבל שימו לב שאני אוהבת את כל עם ישראל לנצח נצחים. ישתבח שמו לעולם ועד.

  7. אתה תסלח לי אם לא אקרא את משאלי? צרכתי בטעות (נוראה) את אחד מספריה והבנתי באחת, שממש כמו שג'אנק פוד מזיק לקיבה, הג'אנק -טקסטים האלה מזיקים למוח.

  8. אני עם גיל – אני לא אוהב את כל הנימוקים האלה של :

    "בהתחלה הם לקחו את הקומוניסטים ואני לא מחיתי, כי לא הייתי קומוניסט…"

    זה מעביר נקודה, כמובן, אבל זו לא הסיבה האמיתית לצורך בפעולה.
    בנוסף, אני, לדוגמא, מאמין שבישראל מעמדם של השמאלנים לעולם לא יתקרב לזה של הערבים, אז מה – האם עדיין צריך לשבת בשקט בצד?

    אגב, טיעון נוסף שאני ממש מתעב הוא "מה יחשבו עלינו בעולם" – גם זה טיעון נפסד.

    צריך למחות בגלל הערכים הבסיסיים ביותר, ערכים שעומדים במרכז התרבות המערבית ההומניסטית (שהיהדות היא חלק ממנה, לפחות היתה בעבר הלא רחוק),שאני מאמין שהם הערכים הטובים ביותר שניתן למצוא.

    אגב, בלי קשר – אהבתי מאוד את הבלוג.

  9. אגב 1 – הרי זה מה שאנשל וסרמן אמר להר נייגל, אבל שם היתה לזה משמעות אחרת, עמוקה הרבה יותר, אולי בגלל שמדובר ביהודי שדיבר לגרמני.

    אגב 2 – אני לא כל כך בטוח שלא יעשו בסוף לשמאלנים דברים נוראיים, הרי במרד החשמונאים מלו בכפיה את המתיוונים.

  10. אני ממש לא מבין מה הבעיה עם הפוסט של משעלי.

    אם מישהו בעד מדינה יהודית, הגיוני שהוא יהיה בעד אמצעים חוקיים בשביל לשמר על המדינה כמדינה יהודית.

    איך אפשר לקבל את ההנחה הבסיסית ולדחות את המסקנה? מגדירים מדינה על בסיס אתני, ומזדעקים כשזה מחלחל לדיעות של אנשים?

    חוץ מזה, הפוסט שלה כנה יותר בכמה מידות מהרבה שקראתי. הוא מסביר במדוייק מה המניעים שלה לדיעות שלה – הפחד מזה שהמדינה תפסיק להיות מדינה יהודית.

סגור לתגובות.